fredag den 10. december 2010

Pynt til julebordet

Jeg har denne gang lavet noget meget enkelt pynt til julebordet. Urtepotteskjuler, servietringe og lyskranse.

Alle tre dele er lavet af strimler på ca. 30, 15 og 7½ cm. længde, dvs. den fulde bredde af scrappapiret til urtepotteskjuleren, halv bredde til servietringe og en kvart bredde til lyskranse. Jeg har først klippet en strimmel hvidt karton, som er ca. 1 cm bredere end mønsterpapiret. Kanterne har jeg klippet med mønstersaks, så det titter frem som en blonde. Strimlen af mønsterpapiret limes ovenpå og det samles til en ring. Et selvklæbende velourbånd omkring og puncede blomster med halvperler i midten sættes ovenpå båndet med gluedots. Der er ikke bund i urtepotteskjuleren, den sættes bare over et glas eller en lille porcelænskjuler. Lyskranse kan selvfølgelig også laves til tykkere lys. Du skal bare måle omkredsen og lægge 1 cm til limkant til.

Nærbillede af borten og blomsten, som er lavet af den mellemste og den mindste størrelse i blomster punch sættet!
Hvis du som så mange andre synes det er lidt svært, at klippe pænt og lige med mønstersakse, kan du på min egen blog finde en lille vejledning.  Klik HER for at komme dertil.

Jeg har brugt følgende materialer:
Designblok "Christmas basic - 360490
Panduro Basic Paper Hvid - 360621
Figurstans 3 st Daisy - 512929
Selvklæbende fløjlsbånd Ornament - 025286
Perler med flad bagside - 563000
Sæt med 3 mønstersakse (Victorian) - 300640

1 kommentar:

  1. Hold da op hvor ser det bare godt ud. Hvis jeg skulle holde juleaften herhjemme så ville jeg ha pyntet mit bord med disse flotte ting. Tak for ideen.
    vh Renne

    SvarSlet