fredag den 6. april 2012

Lille "tut" med akvarelfarver

Lavet af Rikke Næhr

Her har jeg lavet en lile "tut" hvor jeg viser farvelægning med akvarelfarver.
Eller hvordan jeg gør det, for der er ikke nogen bestemt måde at gøre det på. Det er bare at prøve sig frem, til man finder den måde man har det bedst med at gøre det.

Her har jeg lagt hudfarven på, men kun ude i kanterne, så jeg kan få lidt lys og skygge med.
Jeg bruger derefter min pensel, hvor jeg "trækker" farven ud, så den bliver lysere men samtidigt forbliver mørkere ude i kanterne.

Her kan man se hudfarven, men også at jeg samtidigt har lagt den røde farve på, klar til at tage videre med penslen. Når det er tørt er det stadigt også muligt at ligge mere farve på, hvis man gerne vil have det mørkere. Men man skal passe på ikke at bruge for meget vand, så det opløser papiret og det begynder at fnuldre.

Her har jeg fået "hevet" den røde farve ud, samt blomsten blevet malet, men de hvide blade har kun fået lidt grå skygge. Det gør dem lidt "blødere". Jeg har lagt lidt brun i håret, men ikke ud i spidserne, da jeg gerne vil have dem lidt lysere end inde i kanten.

Og det kan man så se her, hvor jeg også har tilladt mig at bruge en hel lys blå ProMarker (tuds) som jeg har lagt hele vejen rund om motivet, for lige at give den et "finish" omkring motivet samt et par hvide fregner samt lysreflekser med en hvid Uni Posca pen.

Her har jeg brugt det færdige motiv, til at lave et kort.
Her er det forsiden.

Og her er kortet, åbent.


Materialer:
Stemoel U46-52 C3
Kagepapir T15-32 B1
Akvarelfarver til motivet V76-48 C1
Papir fra designblok Vintage Garden T26-41 B1
Grønt og rødt karton
Sommerfugle fra Karen Marie Klip U32-28 E2
Vintage Charms T26-46 B3
Halvperler 569098
Bånd V70-80 B2
Blomster X93-89 D1

 
Tak fordi du kiggede med, der er mulighed for at se flere billeder inde på min blog http://troll13.blogspot.com/.
Rigtig god påske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar